Persmededeling 25/11/2017

Gebruikerswaardering: 5 / 5

Ster actiefSter actiefSter actiefSter actiefSter actief

PERSMEDEDELING

Wij hebben als federatie uiteraard kennisgenomen van het KB dat is verschenen met betrekking tot de verplichting om voorafgaand aan zonnebankgebruik een huidtype bepaling te laten uitvoeren door een arts of gebruik te maken van een sensor die de huidgevoeligheid bepaalt. Onze personeelsleden volgen, verplicht door de overheid, een degelijke opleiding om de huidtype bepaling zelf uit te voeren.Zodoende is voor ons deze bijkomende maatregel totaal overbodig en te bestempelen als regelknevelarij.

De overheid neemt geen enkel initiatief om de bevolking te waarschuwen voor de gevolgen van langdurig zonnen onder de natuurlijke zon, die niet-gedoseerd haar stralen op ons loslaat. Zonnebankgebruik onderhevig aan alle ons reeds opgelegde beperkingen en ingebouwde veiligheidsnormen van de toestellen, is zodoende zeker veiliger.

Wij hebben ons als federatie van bij aanvang verzet tegen deze absurde maatregel en beraden ons over  de stappen die wij hiertegen zullen ondernemen. In de loop van de komende dagen zullen wij onze stelling hieromtrent kenbaar maken.

Wouter Lobbestael

Voorzitter VZW FeBelSol - Beroepsfederatie zonnebankcentra

febelsol logo75

Over FeBelSol

FeBelSol, de Belgische vereniging van zonnebankuitbaters, wil de kwaliteit en de veiligheid van het zonnen bevorderen door een code voor Goede Praktijken toe te passen met duidelijke en concrete regels over de werking van een zonnebankcentrum, door een interne controle van haar leden en ook door het superviseren en organiseren van de opleiding van het personeel.

Ook objectieve en heldere uitleg aan de consument komen bij FeBelSol op de eerste plaats.

www.febelsol.org

©2018 FeBelSol vzw asbl - KBO.0629.959.372 - Let's Go For Qualty!
Hoveniersstraat 34A 2840 Rumst Belgium